måndag 22 augusti 2011

Allt var frid och fröjd tills alldeles nyss...

Idag hade vi vår första skoldag, och ska jag vara helt ärlig, blev jag livrädd! Det kommer att bli sjukt tufft den här terminen. Idag har jag haft Conducting, Concert Choir och Music Through the Centuries.

Concert Choir verkar helt ok,ungefär som en vanlig kör som vi har 5dar/vecka. I Conducting verkar det vara helt galet mycket att göra, vi ska tydligen läsa två kapitel i veckan plus öva minst 45 minuter/dag. I Music Through the Centuries ska vi läsa och diskutera en hel del musikhistoria, plus ha en massa prov. Jag höll helt seriöst på att börja gråta i eftermiddags, och det här är bara första dagen. Det verkar inte heller som att jag kan hoppa av nån kurs eller byta ut nåt heller, utan det verkar som att det bara är att köra på. Jag hoppas att det blir roligare och bättre i skolan än vad det har varit idag. Annars vet jag inte vad jag gör?! Jag tror och hoppas innerligt att det bara är nån slags allt-är-nytt-och-svårt-grej som har drabbat mig och att det kommer att gå över snart. =) Det blir nog bra till slut, jag får bara kämpa ännu mer än vad jag trodde, och det kan ju vara kul, eller!?

Titta vad fin musikbyggnaden är. Supermysigt, tycker jag!

2 kommentarer:

  1. Jag tycker alltid att det brukar (brukade) kännas så där i början av en termin, och sen helt plötsligt har man klarat sig igenom den utan att man riktigt förstår varför.

    SvaraRadera
  2. Det kommer säkert gå hur bra som helst. Är ju alltid jobbigt innan man vet vad kurserna egentligen innebär... Ska be en extra bön för dig också att det ska kännas bra för dig. Tycker du är så modig och cool som dragit hela vägen till USA, du är så bäst Amelie... detta kommer du fixa! Puss o KRAM

    SvaraRadera