måndag 15 augusti 2011

Check In

En bild på campus, byggnaden man skymtar mellan träden är musikbyggnaden där jag kommer att ha nästan alla mina lektioner. Fint va?
Det händer så mycket här hela tiden så jag vet knappt vart jag ska börja. Men iallafall så har jag hunnit med en hel del sen sist. I lördags hittade jag till ett Sears(stort varuhus) där jag inhandlade en del grejor som inte fick plats i väskan när jag skulle hit. Väskan vägde på pricken 20 kilo, som var max. Så jag hade nog fått betala övervikt om jag inte slängt ur jeansshortsen och lite andra kläder i sista stund.

Igår träffade jag min rumskompis för första gången. Heidi (som hon heter) är jättetrevlig och rolig. Jag känner på mig att det kommer att bli en väldigt kul termin. Jag fick också träffa hennes farmor och farfar som har hämtat och kört henne hit. Alla vi fyra tog en lång promenad runt på campus och sen blev vi bjudna på middag ute av farfar Hugh. Supermysigt, och väldigt trevligt att ha någon att prata med eftersom jag spenderat de senaste dagarna mest för mig själv.

Idag har vi haft officiell incheckning och ett program som vi följt hela dagen. Vi har också fått en massa information om hikingen på Beartooth Mountain som börjar imorgon. Den kommer vara fylld med massa aktiviteter, jag får väl se om jag vågar mig på allt. =)

Nu är det snart dags för S'mores, som jag har fått lära mig består av:
en grillad marshmallow & en liten chokladbit som man sätter mellan två grahamskex. MUMS!

Om ni vill skicka post till mig är adressen hit
Amelie Holmquist
Rocky Mountain College
1511 Poly Drive
Billings, Mt. 59102- 1796
USA

Ny rapport kommer väl nån gång efter hikingen, om jag överlever alla björnar. ;)

2 kommentarer:

  1. vad roligt du verkar ha det! :)
    Jag har ätit s'mores, fast det var med mariekex istället, och jag visste inte att det kallades s'mores. men nu fick jag lära mig nåt nytt.

    SvaraRadera
  2. vi fick s'mores på en av tg-resorna, fast med en choklad som smakade kräks...usch! Kul att du verkar trivas, vi saknar dig redan. KRAM

    SvaraRadera