tisdag 31 januari 2012

Gästbloggare nr. 2. Fredrik Sävestrand.

Från is till snö till sol..

Detta är inte en vanlig månad i Montana utan en vanlig dag. Mitt namn är Fredrik Sävestrand och jag är från Göteborg Sverige. Jag har varit här på Rocky lite mer en en termin nu och trivs ganska bra. Jag kom hit tack vare golfprogrammet här på Rocky men har insett att vädret här uppe är lite för kallt för mig.

Jag tänkte berätta lite om hur en vanlig vinter vecka ser ut för mig här på Rocky, tyvärr måste jag utlämna lite saker på grund av Amelies ”censurregel”.. Veckan början 7.45 med att vara jättetrött efter en allt för lång helg. Fyra lektioner senare ( varav Jazz med Amelie) så blir det lunch med pizza, wok, och något smått och gott, till detta drickes chokladmjölk och powerade. Detta är en av mina favoritdelar på dagen för över lunch samlas ofta alla ihop och äter, och är allmänt elaka mot varandra, utom Amelie förstås som bara ler och ser glad ut.


Efter lunchen skiljs vi åt, vissa går till klasser vissa gör annat (Ricky spelar Fifa), själv så beger jag mig iväg mot gymmet och sedan en kort stund tillbaka till rummet (Där Amelie och Heidi är och stökar ner). En sak som måste läggas till är att jag alltid duschar vid gymmet för att rummens duschar är inte speciellt bra. Efter en stund pratande med dem som är närvarande i rummet istället för plugg bär det av till middag som till skillnad från lunchen är väldigt dålig. Vid middagen händer det inte mycket annorlunda en lunchen dagens vanliga påhopp på varandra, och ja, Amelie sitter och försöker skapa fred mellan oss andra som vanligt. Idag var det Heidi och Matt som var i en het diskussion där Matt fick veta att han inte är solbränd nog för Heidis nära och kära.


Dock är det oftast jag och Matt som ligger bakom dumheter, vid bordet finns också alltid Ross och Ricky. Ricky är en av mina tre rumskompisar(de andra två är Sam och Zach) och Ross är Matts, båda dessa brukar vara ganska neutrala.



Efter måndagens middag så bär det av tillbaka till rummet för mig, oftast för att göra plugget jag borde ha gjort långt tidigare. Runt 12 så går det mot sängen. Tisdagen har jag själv bara en lektion så jag beger mig till gymmet klockan sju sedan blir det frukost. Citat från min rumskompis Sam ”Frukost är måltidernas måltid” detta kanske inte må vara sant på Rocky men Nancys omeletter är inte helt fel! Efter detta är tisdagar som alla andra dagar i den goa vinter solen.

Onsdagar är exakt som måndagar men närmare nästa helg, och i mina ögon mer sol! Sedan blir det torsdag och den är exakt samma som tisdagar för mig, den enda skillnaden är att dem har power-hour på Hooligans bar, billig öl. Enda tråkiga med detta är morgonlektionen på fredag jag har denna terminen så jag brukar tyvärr tvingas hoppa över det nu. Sedan kommer ” Dressed up day” Fredag och snart helg, fyra samma sega lektioner och sedan helg. Lördag brukar det vara väldigt lugnt lite gym för min del sedan umgås med Amelie, Heidi, Ricky och kanske lite fin främmat från Matt och Ross. Vissa helger blir det utgång i den mindre vilda staden Billings. Dock kan man hitta linedancing och dylikt på Billings nattgator.

Söndag: Återhämtningsdag-plugg dag


Detta var en lite längre vecka för mig vid Rocky Mountain College

Go Battling Bears!

För Hemligheter om Amelie

Kontakta mig, Fredrik Sävestrand på Facebook...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar