onsdag 2 maj 2012

Lukt

Är det inte konstigt hur luktsinnet fungerar egentligen? Nu när det nästan är sommarväder här, har både hägg och syrén slagit ut. Det luktar så fantastiskt gott och jag får såna tydliga minnesbilder från förr. Sommaren är här, och det gör mig väldigt lycklig.. =)

En annan lukt, eller doft som är väldigt påtaglig är när det precis har regnat. Allt luktar så fräscht och nytt liksom. Om jag blundar och andas in skulle jag lika gärna kunna vara hemma i Sverige som här i USA, det luktar exakt likadant. Speciellt när det är lite kyligt ute, som det är just nu.

Det finns en lukt, eller ODÖR som jag  är väldigt glad att jag slipper när jag åker härifrån. Längst ner i vår korridor luktar det så sjukt unket, instängt och jag skulle inte bli förvånad om nåt ligger och ruttnar i nåns rum. USCH!

Just nu sitter jag och pluggar inför min SISTA final som är i ämnet "Music of the World's Peoples", detta innebär bland annat att lyssna på Navajo-stammens Amazing Grace i 4/4, Indisk Bollywood musik, Balinesisk Gamelan Ensemble och Mbira musik från Zimbabwe. Sen är ju tanken att jag ska kunna skilja på dem och diskutera kring dem. Vi får väl se hur det går på fredag. Efter det är det ingen mer skola på ett tag.. ska bli otroligt skönt å få vila huvudet ett tag!

Jag har haft min sångfinal idag, det gick helt ok. Men man blir ju alltid lite nervös när man ska sjunga inför en jury, så det märks ju alltid litegrann, men men.. jag är nöjd iallafall.

Hoppas det snart börjar dofta sommar hemma i Sverige också.. kanske lagom tills jag kommer hem!? =)
Kram å hej vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar