måndag 26 december 2011

Central Park

Idag har vi varit runt lite överallt, som vanligt. =)

Vi startade med att ta en tripp genom Central Park.

Här var alla ute och hurtade på, precis som i alla filmer.

Det var väldigt fin och soligt idag!

Den stora vattenreservoaren mitt i Central Park.

FINT!

Ett torn i Central Park, bredvid Shakespeare Garden.

"Jaaa, här var det VÄÄÄÄÄLLLLDIGT tunn is", som pappa sa när han såg skylten. :)


Den svenska stugan, jag vet dock inte om den såg så särskilt svensk ut, men men...

Vy från hamnen, där man t.ex. kan ta färjan till Staten Island eller Ellis Island.

Frihetsgudinnan.

En söt liten mås.

Vi var också förbi Ground Zero, numera också byggarbetsplatsen för de nya tornen. Det är svårt att greppa vad som faktiskt hänt där. Att förstå kaoset och paniken som var på den platsen för mer än 10 år sen. Och givetvis all sorg och saknad som det förde med sig. När man står och tittar upp mot skyn och ser alla höga byggnader, och tänker sig hur det måste ha varit då, där. Att helt plötsligt se två plan krascha in i de byggnaderna som man kanske står och tar kort på i just den sekunden. Som sagt, det är svårt att förstå...

Jag tycker att man i såna stunder också blir påmind om hur tacksam man är för det man har! Och hur viktigt det är att säga det! TACK alla fina nära och kära. Jag är så otroligt glad för att jag har er i mitt liv! Kram, kram, kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar