tisdag 27 december 2011

Regn & Museum.

Idag hade vi bestämt att vi skulle gå på "American Museum Of National History". Det var VÄLDIGT VÄLDIGT STORT! Vi var därinne i tre timmar och hann inte ens kolla på hälften av det som fanns att se. En del grejor var mer imponerande än andra...
.. som den här galet stora "Tyrannosaurus Rex".

Entréhallen.

Triceratops.

Pianobild som visar vilka oktaver som olika djur hör. Den översta linjen visar vilka toner en orm kan höra, 2.a linjen visar en skölpaddas hörsel, 3:e en ödlas och den 4:e linjen (den långa) visar hur en kajmans hörsel är. Coolt, tyckte jag!


En amerikansk alligator. Läskigt!

När vi kom ut från museet SPÖregnade det! Helt sjuuuukt! Så när vi kom tillbaka till hotellet kunde jag vrida ur min kläder. HAHA, nåväl, nu är jag torr iallafall. Så nu ska jag släcka lampan
och sova, tänkte jag!!! Ha det bra, hejsvejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar