torsdag 8 september 2011

Flytthjälp och sällskapslekar

Igår hjälpte vi (jag och min roommate) en annan tjejkompis till oss att flytta. Hips vips var vi 9 personer som bar grejor. Och eftersom hon bara bott i sitt rum i några veckor gick det ganska snabbt att flytta alla grejorna till hennes nya rum. Jag började osökt tänka på hur det kommer bli när jag ska få hem alla grejor härifrån. Jag har ju redan mer än dubbelt så mycket som när jag kom hit. Haha, bara skolbokshögen väger nog en hel del. Nåja, det kan jag ju klura på ett tag till. Jag ska ju inte hem än. Och nej, jag längtar inte hem än. Jag saknar självklart er, mina fina nära och kära, men det är väldigt kul och spännande här borta må jag säga. I helgen tänkte jag introducera lite svenska lekar till amerikanerna och de andra internationella studenterna. Jag hade tänkt mig:
  • Radioaktiv älg
  • Djungelleken
  • Hatamana (svensk?)
  • Fruktsallad, kanske?
  • Blinkleken
  • Älskling, älskling (vet dock inte om detta är rätt forum, haha, kan bli riktigt pinsamt)
  • 4 i soffan
Har jag glömt nån superviktig?

1 kommentar:

  1. glöm heller inte att introducera kladdkaka, svenska plättar och lussebullar.

    SvaraRadera