måndag 26 september 2011

Grattis!

Oj, vad man hinner med mycket när man kliver upp tidigt. Idag ringde nämligen väckarklockan 6.15. Efter en liten stund klev jag upp och förberedde tårtan som jag köpte igår. Satte i ljus och sånt. Jag och Heidi gick ner en trappa och gick in till rummet där Ricky, födelsedagsbarnet, låg och sov. Han vaknade med ett ryck när vi började sjunga vår svenska "Ja må han leva!". Oturligt nog gick de sprakande ljusen dåligt att blåsa ut, vilket i sin tur ledde till att deras brandvarnare gick igång. Så om någon i rummet mot förmodan inte skulle ha vaknat vid det laget, blev de säkerligen väckta av larmet eller någon av oss lite smått panikslagna tjejer. Jag blev sjukt rädd att sprinklern med 60årigt gammalt vatten skulle börja gå igång. Det hade inte varit så trevligt, men som tur var gjorde den inte det.
Nåja, jag halvt om halvt dränkte tårtan i vatten, sen sa vi Grattis igen (något mindre entusiastiskt än några minuter innan) sen gick vi upp till vårt rum igen. Haha, det gick väl inte riktigt som vi tänkte oss kanske, men han kommer säkerligen att komma ihåg sin 21-årsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar