måndag 19 september 2011

Räkna

70 laps, 1750 yards eller 1600 meter. Det har jag simmat idag. Känner mig nöjd, det tog inte så lång tid heller. Jag äääääääälskar att simma. Vad jag inte älskar är alla grejor man måste räkna om här.
  • Jag brukar dricka kaffe som ibland serveras i muggar på 16 ounces dvs. 4,8 dl.
  • Idag är det 73 grader (F) här, dvs nästan 23 celcius. Ganska varmt alltså.
  • Jag är 172cm lång, dvs ca 5,6 feet.
  • Jag har en skostorlek på 39 hemma, vilket borde vara typ 8,5 här, men det verkar inte riktigt stämma alltid. nåja.
  • En US mile är 1,6 km.
Tack för att det finns braiga sidor på internet och miniräknare så att man slipper räkna om allt i huvudet. Jag tror jag skulle bli knäpp annars. =)

1 kommentar:

  1. Längtar så tillbaka till USA, när man läser och ser alla foton här!!!......
    Ha en fin höst Amelie! /Viktoria N

    SvaraRadera