tisdag 6 september 2011

Jazzimprovisation

Idag hade vi alltså det "doriska skaltestet" (dvs spela alla 12 skalorna) i min jazzimprovisationskurs och det gick väl helt ok. Jag blir bara så fruktansvärt nervös. Fingrarna bara skakar, haha, nån som har nåt tips? det är liksom inte den bästa stämningen där inne heller. Man skulle garanterat kunna skära genom luften med kniv för det är så tryckt stämning, alla sitter som på nålar och väntar på att få spela. Jag tror jag ska införa en applåd efter varje som har spelat, lite positiv energi kan väl aldrig skada!? Oavsett hur man spelar, så man har väl ändå förtjänat en liten applåd bara genom att våga spela inför de andra. Vi kommer ju ha de här testen varje vecka, vore ju kul om man slapp vara nervös inför varje gång. Nåja, imorgon är en ny dag med nya test! haha, eller ett iallafall! Musikhistoria. Jippie!!

En dag när solen sken in genom fönstret och jag hade lite att göra tog jag den här bilden. Men det ser nästan ut som att halsen och min kropp är till höger och helt utanför fotot. Kul va?

2 kommentarer:

  1. Det var likadant på Berklee när det var gehörstest. Men då sjöng och dikterade alla istället vilket var väldigt jobbigt för de som inte var vana att sjunga. Men, man lär sig mycket. Jag tycker att det är för slappt i sverige. Det ska vara lite spänning och krav på såna där saker för att iaf jag ska lära mig. Hoppas du har det bra! Kram

    SvaraRadera
  2. Haha du är knäpp Amelie... det såg faktiskt ut som att du satt till höger med kroppen..:) Angående nervositeten så har jag nog inte nåt tips. Men blir säkert lättare för varje gång, jamenar när ni har det varje vecka. Rickard undrar hur stor tidsskillnad det är hos er. Så man kanske kan höras på Skype... Miss u, miss Holmquist. Kram

    SvaraRadera