torsdag 17 november 2011

Gåtor

Idag har det hänt en hel del. Jag är supertrött och ska alldeles strax borsta tänderna och krypa till kojs.

Dagen startade med en frukost, i vanlig ordning. Sjukt lyxigt å få en "custommade" omelett. Det går till så att Nancy(en av de väldigt trevliga i matpersonalen) steker en helt vanlig omelett först, och sen väljer man vad som ska läggas i den innan den viks ihop. I dagens läckerbit fanns bacon, sourcream, salsa, champinjoner, tomater och ost. Supergott! =)

Efter det hade jag ett test i min dictionclass, som sedan följdes av ett "DictionOlympics". Dvs, vi hade frågesport på temat "diction" och tävlade i lag. "Team Maraca", alltså mitt lag, KROSSADE! =) vi vann över det andra laget: "Team Jingle Bells", med mer än dubbelt så många poäng! YAY!

Sen blev det dags för kaffe. Mmmm! Vi hade kör och sedan lunch i vanlig ordning. Efter lunch försökte jag styra upp mitt liv och fixade med en massa småprylar. Min Jazzimprovisationslektion var inställd idag, så den vart det ingenting med. Jag använde tiden till att öva istället!

Det blev en tidig middag, eftersom jag har min kvällslektion på torsdagar. Läraren som vi har, Joan, är verkligen hur bra som helst! Idag pratade vi om lite allt möjligt, plus att vi fick använda oss av våra kreativa sidor och rita litegrann. Det var så roligt, jag saknar verkligen att pyssla och fixa.

Dagens rubrik kommer från ett nytt fritidsintresse som jag och mina vänner har börjat sysselsätta oss med. Det går ut på att jag berättar en gåta, eller en historia och sen ska mina vänner lista ut vad som hänt med hjälp av ja- och nejfrågor. Jag tycker ju som ni vet att det är hur kul som helst med gissningslekar, och det bästa med detta är ju att jag sitter inne på alla svar. Hur bra är inte det!?

Well, well.. det här inlägget blev långt och fullt av trams. Nåväl, kram och hej!

1 kommentar:

  1. Amelie! Det är så roligt att läsa hur du har det o vad du gör. Vi saknade dig i helgen, Linnéa och Elin Gunnmo var i stan och hälsade på mig och Maria Kilström (fd Beckström). Jag har en liten stilla undran, ska du vara kvar i USA över jul eller drar du en sväng till Sverige? Jag ska nämligen spendera 3 veckor där och insåg att det "bara" är en stat mellan oss. Jag ska vara i Oregon och fira jul o nyår. Det är ju inte omöjligt med en träff om vi är i samma land =). Tja, det var en liten tanke... Massor av kramar! Karin

    SvaraRadera