fredag 3 februari 2012

Gästbloggare nr. 5 Sam Parell

God Jul, mitt namn är Sam Parell.

Jag är Amelie bästa vän.
Tidigare i mitt liv var jag bara intresserad av intetsägande och tråkiga aktiviteter såsom videospel och tv-tittande. Men nyligen har jag upptäckt att livet inte är tänkt att levas snabbt .Det är inte ett sprinterlopp, utan ett maraton, och personen med den långsammaste tiden är vinnaren.



Denna kunskap inspirerade mig att leva mer långsamt, njuta av det bästa sakerna i livet: Kaffe, konst, musik, vin, och att vara ute i naturen. Kaffe är den mest mångsidiga av dessa eftersom det kan intagas var som helst, när som helst. Det är också, enligt min mening det mest spännande eftersom jag nu ständigt är på jakt efter den bästa koppen kaffe.

Jag antar att jag skulle känna på samma sätt med vin som med kaffe, men faktum är att man inte kan dricka alkohol alla tider på dygnet hur som helst, plus att jag ännu inte har åldern inne för att dricka. Konst, musik och att vara ute i naturen är några av mina mer tidskrävande fritidssysselsättningar, men alla dessa kan lätt kombineras med en kopp kaffe eller ett glas vin.


Hur som helst, mina sista ord är: livet är inte en tävling som handlar om att komma först i mål (om det var det skulle självmord skjuta i höjden). Precis som med sköldpaddan och haren, "långsam och stadig vinner loppet."

Tack alla och god natt,
Sam Parell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar